Galna Kjell

Naww! Ett för mig okänt nummer ringer till min mobil. Jag svarar och upptäcker att det är min Posten-brevbärare Kjell som ringer. Vi delade ut post på samma område och pratade ganska mycket med varandra under den tiden. Han fick också mitt nummer ifall det skulle bli något jobb ledigt på Posten ("du skulle passa bra in i vårt gäng"). Så nu ringde han och undrade om jag var intresserad. Tyvärr (?!) kunde jag ju inte tacka ja till det erbjudandet. Men det var så himla gulligt att han ringde! Det lyfte min dag.

En hemlis: En gång fick jag åka på Kjells Posten-moppe. Vi befann oss i ett stort garage och han insisterade på att jag skulle sätta mig på hans sadel medan han skulle stå upp och köra mig. Och visst, det fick jag ju göra. Och kul var det! Jag brukar kalla honom galna Kjell.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0