1 oktober

Är datumet för min avresa. 1 september är Kottens avresedatum. Det är sorgligt. Jag tycker så mycket om att vara med dig. Men visst är detta bra för oss? Visst är det det?

(Jag vill ändå att situationen ska suga!)

Next station, please!

Jag hade tydligen sagt: Next station, please! i sömnen. Och nu är det klart - nästa station i mitt liv kommer att bli Rochester, NY.

Det gick snabbt! Det tog en vecka från det att jag skickade in mina papper tills det jag fick min familj. Jag blir nervös och skakig i hela kroppen av bara tanken på att det rätt så snart faktiskt bär av. Om drygt en månad är det tänkt att avresan ska äga rum. Innan dess måste jag: gå på en allmän hälsokontroll, skicka in utdrag från mitt brottsregister, åka till Stockholm och amerikanska ambassaden för att fixa visum, fixa en översättning av mitt körkort... Sen packa, säga hejdå till alla osv.

Jag är glad på nåt sätt för att jag verkligen kommer att komma iväg, även om inte detta är resan jag har drömt om att göra. Samtidigt är det en sorgsen situation jag har satt mig i. Jag pratade med Kotten och Linnea om det igår och det var sjukt jobbigt. Mina fina!

Men fan! Det är nu jag gör valet. Jag kan inte låta mig påverkas.



Dear Emma,

You have been accepted onto the Au Pair In America programme.
Your application is currently being circulated to host families.

... Vilket innebär att jag när som helst kan få ett samtal från en amerikanare! Håll i stolen! Den spontana delen av mig säger kort och gott "neeej, vill inte!!!!!!", den andra, klokare och mer långsiktiga delen av mig, säger med lugn och stadig röst "Emma, detta är kanske inte vad du vill göra helst av allt just nu men när du väl satt foten på amerikansk mark så kommer du att förstå att detta var vad du skulle göra." Egentligen säger den kloka rösten mycket mer än så. Den radar upp alla för- och nackdelar samt konsekvenser av mitt kommande beslut. Det är så jäkla störigt!

Det är av anledning av detta jag faktiskt har skapat den här bloggen. Jag har ända sedan bloggandets födsel varit skeptisk och ointresserad -Men!- även de döda kan vända sig i kistan! Så om nu den här resan blir av är det meningen att det ska gå att följa med i blöjbyten och elchockar här.

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0