M

Jag alskar min vardfamilj. Jag borjar kanna mig trygg har och med dem nu. Jag borjar kanna mig hemma har. Jag tanker pa dem och nastan saknar dem nar jag har varit borta over helgen. Det ar fint, men dock sa farligt. Tanken pa att jag en dag maste lamna dem och bli ersatt kommer att vaxa sig tyngre och tyngre for varje dag som gar, det ar jag overtygad om. Samtidigt raknar jag anda ner till den dagen jag kommer att aka hem. Det ar en konstigt, splittrande kansla. Men missforsta mig inte, jag ar pa topp och mar hur bra som helst. Kanske hor det ihop med att jag antligen har kunnat borja sova ordentligt har. Har sovit hela natter i en vecka nu. Det ar sa himla skont!



Michael ar den sotaste! Jag tror att det borjade forra veckan nan gang - han ville lara sig ett svenskt ord, sen nasta och nasta. Han lat som en redig skanepag nar han sa vissa ord sa da "hotade" jag med att prata med Gina om att ta med honom till Sverige nar jag aker hem. Jag trodde att den tanken skulle skramma honom men istallet gav det motsatt effekt - han ar sugen pa att aka till Sverige och vill lara sig fler ord. Han sager hela tiden "I think you have to bring me with you to Sweden". Men sa idag da... Han kom pa att om han foljer med mig sa kommer hans odla och kommande groda inte bli matade och alltsa do, sa han kan inte folja med mig hem, sager han VALDIGT ledsamt. Men sa kom han pa att jag kan ju stanna hos dem och bo dar. Ah, det var sa fint...

Och i torsdags forra veckan innan jag skulle aka till Chicago sa hade han varit sa ledsen innan han skulle ga och lagga sig och hade han fragat Gina varfor Emma maste aka till Sverige. "She's not going to Sweden, she's just going to Chicago over the weekend".



Det ar skont att veta att det inte ar bara han som har vunnit mitt hjarta.

Tyvarr kan jag inte lagga upp nagra bilder har langre, av nagon anledning. Men om ni vill se bilder fran bland annat Silver Bay och Chicago kan ni kolla in Karins resdagbok. Sok pa Kaaarin85 pa resdagboken.se och klicka er fram till hennes fotoalbum. Dar ar atminstone bilder pa mig och mina aventyr, tjooo! Kanske borde fixa en san jag med...

Kommer pa mer och mer och fortalja hela tiden. Haller pa att skriva ett paper om Chicago och har gjort lite research. Vissa gor det fore sin resa, andra efter. Jag hor till den sistnamnda gruppen. Chicago ar tydligen USAs tredje storsta stad efter NY och LA. Jag visste att det var en stor stad, men inte sa pass stor.
Alltsa var vi i USAs tredje storsta stad, uppe i varldens tredje hogsta byggnad och besokte varldens storsta akvarium. Det var visst en frasigare helg an vad jag hade kunnat ana...

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej älskade Emma! Va skönt att höra att du trivs bra i din familj! Jag tänker så mycket på dig hela tiden o hoppas att allt är bra. Francisco har fått en fin liten pojke! Ta väl hand om dig. puss puss

2007-12-06 @ 09:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0