halloween

en av de saker jag sag fram emot mest med det har aret var att fira halloween har. jag tyckte att det skulle bli roligt att verkligen Fira det; gora seriosa forberedelser och kla ut mig och ga trick or treat i grannskapet. well, med facit i hand blev det ratt mycket flopp!

hela var gata skulle samlas hos en granne idag for att fira. min familj gar utan mig dit (!) och jag far snallt springa efter som en liten hund. kommer dit, skakar hand med nagra stycken och smapratar lite med en kvinna som inte verkar vilja prata med mig egentligen. sen star jag dar, ensammast i varlden och vet inte vad jag ska gora eller vem jag ska prata med (for arligt talat, vem bryr sig om en au pair?), sa jag gar hem igen, satter mig i min garderob och bara sitter. trostater. SEN ringer min hjalte, kristien! vi at middag tillsammans och senare kom susie ocksa. det var fint. och genast far man nagot annat att tanka pa. ytterligare en gang.

annat som anda varit bra idag var besoket pa Strong Museum of play med Michael. ett sa klockrent stalle for barn! dar kan de gora allt: pyssla, experimentera, leka affar, traffa sagofigurer, dansa, busa, klattra... allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0