It's what you do to me

Idag har jag varit i det har landet i 3 veckor (nu ar det bara 49 veckor kvar. (Vilket leder till foljande utrakning: 3/52=0,05769231. Som betyder att jag har narmare 6% avklarat. Yeah!).

I fredags var det cluster meeting och jag fick traffa alla de andra au pairerna. Det var trevligt! Vi var pa en Halloween hayride. Vi satt i ett slap som leddes av en traktor. Denna forde oss ut i skogen dar otackheter vantade. Dock satt jag i mitten av vagnen (mesplatsen) och blev darmed inte ett dugg skramd. Men det var kul anda att ha varit med om det.
I lordags var svenska tjejerna i Rochesters stadsdel Sweden. Dar var stendott! I sondags gick jag pa tyskarnas Oktoberfest. Den var lika stendod!
Slutsats: Europa - hall er inom granserna!

Antligen har jag laddat min telefon sa jag har kunnat ringa hem igen. Har pratat med nagra, andra har inte svarat. Egentligen vet jag inte vilket som ar bast. Det ar lite smartsamt att prata med de dar hemma. Faktist. Det ar sa latt att prata med dem och man behover inte ga igenom nagra jobbiga (ibland trevliga) lara-kanna-faser. Och fraser. Alltid samma meningar att besvara. Svaren kommer man inte ihag. But that's the way it goes.

I lordags kvall nar jag skulle lagga dem sprang de bara omkring och flamsade hela tiden. Sa till slut nar jag skulle krypa ner i sangen hos Alyssa drog jag en djup suck.Da lat det ungefar sa har:

- I know it must be hard to have these children
- Yeah, especially when they're not listening
- But you know...that's why we have an au pair!

Och lillkiddy (och jag, men jag lyckas aldrig catcha nagon) fortsatter att fanga grodor. Han sager hela tiden till mig nar jag missat grodan:
- Emma, don't worry, it's not the part of the world! You can have more chances.
Och sen:
- Emma, I don't think you're ready! I think you are ready in 3 (visar upp tre fingar) days. So you have to be patient!

De kan vara valdigt fina.

Jag tanker pa nagot-leken:

-Ar det en tjej? ja
-Ar det en kandis? nej
-Ar hon svensk? ja, men...
-Ar hon snygg? skojar du

Jag bara tankte. Eh, lekte.

Plain White T's - Hey there Delilah
LYSSNA OCH NJUT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0