The drive

Heter radiokanalen som far mig att stoppa cd-skivorna i skrivbordsladan. Sa sjukt bra musik de spelar - hela tiden!

I morgon har jag varit i den har familjen i tva veckor. Den sista veckan har onekligen gatt valdigt fort. Men sa hander det lite mer nu ocksa. Barnen har varit okej. Fick dock en SPARK i huvudet idag vilket var mindre trevligt. Och i mandags gjorde lillkidden en stor scen av ingenting pa parkeringen utanfor en stormarknad. Han grat och skrek (bland annat att han inte gillar mig) och slangde sig pa marken och vagrade att ga. Det var sa himla pinsamt! Det kandes som att alla kollade pa oss och trodde att jag holl pa att kidnappa honom. Och till saken hor att vi hade sjukt brattom hem for att mota tjejen som kom med skolbussen. Till slut kom en anstalld i butiken och hjalpte mig med det jag hade i handerna sa att jag kunde bara honom till bilen. Och vi kom ju hem till slut, men da hade bussen redan slappt av tjejen och hon hade varit tvungen att ga in till grannen sa lange. Herregud alltsa...

Hyrde The italian med Karin igar. Den var bra. Det var en rysk film som handlade om en liten pojke som skulle fa aka fran det barnhem han bodde pa till en ny familj i Italien. Se den!

Idag har jag varit pa spinning. Herregud vilken skillnad det ar mellan friskis spinningsinstruktorer och den jag hade idag! Hon var sa sjukt speedad och snackade (imellanat typ skrek) hela tiden! Det var jobbigt, men kul. Jag tvivlar pa att jag kommer att ga upp nagra 22 kg har.

Forresten sa fyller jag ar pa Thanksgiving. 22 november.

Kommentarer
Postat av: Sofie Persson

Hej Emma! Det verkar som du inte haft en så rolig start på din vistelse, men jag kan tänka mig att det är jobbigt i början, man jämför med allt hemma. Tänk hur det var i Jordanien när man gick på gatorna i Amman, det var också konstigt i början. Att du tagit dig så långt hemifrån som du gjort nu, visar att du är en grymt modig tjej och det är en stor bedrift! Jag är säker på att allt kommer kännas bättre när du träffar andra au-pairer och andra vänner. I skolan till exempel! Du kommer märka att du inte är ensammast i världen även om det kanske kan kännas så när du sitter vid datorn och alla sover i Sverige. MEN, det verkar som det går uppåt nu och det är ju jätteskönt! :) pusskram!

2007-10-18 @ 11:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0