Drömrikt

Var hos farmor igår för att säga hejdå. Fick det finaste av kort av henne:

"Kära Emma! Du blir ju 20 år i november, men du åker ju långt bort.
Därför gratta jag dej nu, hoppas du kommer till en bra fam.
Men jag önskar dej all tur och lycka till på andra sidan.
Mina tankar är hos dej och jag hoppas att vi ses om något år igen. Kram till dej.
Farmor"


I natt drömde jag så sjuka drömmar som jag tänte förtälja om:

Dröm 1: Pappa höll i nån slags lång pistol (som jag inte vet namnet på) och bjöd upp mig och Macke i en lägenhet. Jag tackade nej till erbjudandet för jag trodde att han tänkte döda oss. Jag väntade nedanför porten. Då kommer polisen dit, pappa springer ut med pistolen och ger den till mig. Jag vet inte var jag ska göra av den så jag lägger den innanför tröjan. Men eftersom den är så lång så sticker den ut en bra bit vid halsen. Då tar jag tag med min högerhand runt pistolen, går in på en fest i närheten och låtsats att det är ett typ smycke som jag håller i. Så jag dansar med det här smycket i handen och alla på festen tycker att jag är värsta tönten och hånar mig och fäller elaka kommentarer.

image2

Dröm 2:
Vi har en anställd på företaget som heter Anna-Karin och är något förståndshandikappad. Hon hade i drömmen stulit en Citymail-cykel, vilket jag såg när hon skulle cykla hem vid arbetsdagens slut. Då cyklade jag efter henne hela vägen hem till hennes bostad och frågade varför hon hade den cykeln och om hon inte tänkte lämna tillbaka den. Det tänkte hon inte, så jag ringde min gamla chef som fick ta tag i det.

Dröm 3: Jag drömde också att jag skulle åka till min värdfamilj i USA. Boel hängde med eftersom hon också skulle till USA vid samma tidpunkt. Så vi åkte till familjens hus (vilket var 15-miljoners huset i Hittarp som jag och Therese kollade på på hemnet!) och träffade dem där. Då är det Boel som tar över hela showen och pratar jättemycket med familjen medan jag sitter helt tyst. Senare upptäcker vi också att familjen har lurat mig. Den yngsta är inte alls 3,5 utan bara precis nyfödd!




Kommentarer
Postat av: Linnea

OOOOOOOOOOOh gud vad fint av din farmor emma! Jag blir nästan tårögd. Pussa

2007-10-06 @ 17:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0