Vad spelas pa P3 just nu?

image135

Karin, jag och Cecilia at pizza mitt i natten. Om man tittar ritkigt noga kan man faktiskt se en av de dar kraftiga amerikanerna i bakgrunden ocksa. 

Jag har mina ursakter for att inte ha uppdaterat, en av dem ar att vi har haft problem med vart Internet (som ocksa ar en ursakt till varfor jag inte har ringt), en annan ar att jag har haft en fullsmockad helg. Som jag tankte beratta mer om. Fina, fina helg.

Fredag kvall akte jag och Karin till Geneseo for att spendera Cecilias sista fredagkvall i det har landet. Vi fick ocksa se hennes da tva dagar gamla (och nya) vardbarn, sa himla gullig! Sedan at vi massvis med mat och godis innan vi slutligen kunde lamna huset for att gora Geneseos enda utestalle/lada osaker! Vi drack trevliga drinkar och dansade jarnet anda tills de stangde. Precis som nar vi festade tillsammans i Toronto, sa blev det sadar sallsynt roligt och lyckat. Och sjalvklart lyckades vi fa ett grymt roligt videoklipp pa kameran aven denna gang.



I lordags lunchade vi med Erika och hennes pojkvan. Darefter akte jag till Christelle och umgicks lite med henne, gjorde det vanliga, det vill saga kollade pa nagra avsnitt av Sex and the city. Vi ar faktiskt halvvags in i fjarde sasongen nu. Sa om allt gar som det ska sa ska vi ha sett klart alla sasongerna innan det ar dags for filmpremiaren, vilken ager rum den siste maj. Jag ar valdigt exalterad! Nu kan man till och med aka pa resor till NYC med sex and the city teman. Man kan tydligen valja vilken karaktars resa man vill gora. Om man valjer Carrie ar man exempelvis mer inriktad pa shopping, medan om man valjer Charlotte ar mer inriktad pa konstmuseeum. 

I sondags akte vi skidor, jag, Kristien och Christelle. Det var absolut sista gangen for sasongen. Det marktes val lite pa vadret ocksa. Det var sa varmt att konstsnon smalte pa toppen av berget sa att vi nastan kunde badat dar uppe istallet. Det harliga med den har avslutningen var att vi akte svarta backar i stort sett hela dan. Nar vi var dar tva manader tidigare pekade vi pa samma slingor och sa att AAALDRIG ska vi aka ner for de dara iallafall. 

image139

I mandas kvall kom Kristien hit och kollade pa Notes on a scandal med bland andra Judi Dench och Kate Blanchett. Det ar en valdigt sevard film! Det var en fin kvall ocksa, aven om hon kicked my butt in Yatzee. 

Okej, sista dagen jag tanker rapportera om ar tisdags kvall. Kristien och Christelle kom hit och spelade spel, da det var sista dagen fore Kristiens avresa till Florida. Vi spelade Yatzee och nagot tyskt kortspel som paminner om svenskans 31. Vi satt ocksa med vara kalendrar och forsokte planera in sommarens resor. Det fick oss att inse att det har aventyret snart ar over. Det ar verkligen inte alls manga helger dar ingenting ar inplanerat. Det ar helt galet! April kommer snart att vara over, efter Mexikoresan. I maj kommer Kristiens syster hit, da ska vi aka till Kanada en helg och Boston en annan. I juni aker Christelle till Frankrike, nar hon kommer tillbaka aker vi till Chicago. Innan Christelle aker pa sin 19 dagar langa Europaresa med sin vardfamilj i juli ska vi forsoka aka till Ohio eller kanske Washington DC. Sen ar vi faktiskt inne i augusti och da aker de bada hem. Atminstone Christelle, Kristien kan ju fortfarande bestamma sig for att forlanga sitt ar.

Hur som helst, det ar galet hur snabbt tiden gar! Jag har sagt det forut men jag sager det igen, jag kan inte forsta det! 

Slutligen har jag en fraga till er dar hemma som har koll pa P3. Jag kan val erkanna att jag saknar svensk radio och tv litegrann och skulle vilja veta vad for svensk musik som spelas pa P3 just nu? Kom igen, ni maste halla mig uppdaterad om sadana saker. 

Tegan and Sara - I know, I know, I know
http://www.youtube.com/watch?v=_z2XTkAoKlg&feature=related


Kommentarer
Postat av: mamsen

Hej Emma!
Här hemma spela Rix-Fm mkt från
melodifestivalen!
Bland annat Charotte Pirrelly "Heroes" och Sanna Nielsen
"Emty room" och Bröderna Rongedal "Just a minute", t.o.m Christer Sjögren var med uttagningen...
Gert Fylking hade en kampanj på Rix, den bestod i att han skulle " påverka svenska folket att rösta på Christer" han besökte olika skolor, företag och det trycktes upp 10st
tröjer med roligt budskap som lottades ut... Han fick inte ett enda Poäng!!!!

2008-04-11 @ 08:30:32
Postat av: Jessica

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=live&Id=&BroadcastDate=&IsBlock=1
eller det funkar inte att lyssna på webbradio over there?

mycket Håkan Hellström spelas (han släppte nytt album nyligen) och du kan aldrig gissa vem som stod och stampade utanför Åhlens 09.55 dagen det släpptes :)

2008-04-11 @ 10:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0