i mote med amerikansk polis

image31
oh, igar var forsta utekvallen pa en hel evighet! jag, emma och karin akte till cecilia och geneseo for att partaja med lokalbefolkningen. dessvarre var jag och emma tvungna att kora hem nagorlunda tidigt eftersom hon hade en teorilektion i morse, annars hade kvallen sakerligen artat sig pa ett helt annat satt. dvs med fler ol... och i sin tur med mer dans. fick atminstone traffa en sliskig skogshuggare, en partyglad vardkusin och en gedigen geneseobor som kunde allt om utestallena och garna ville hjalpa oss med bade extra sugror fran hennes van i baren och att reda ut vilka som var creepy respektive okej. 

drack dock en ol trots att jag skulle kora hem senare pa kvallen. det, skulle det visa sig senare, kunde ha varit det sista jag hade gjort i det har landet. tva minuter efter att vi satt oss i bilen pa vag hem upptacker jag en polisbil bakom mig med blinkande lampor. "betyder det att jag ska stanna"?, fragar puckot till jag. jo, visst betydde det det. jag stannar bilen, vevar ner rutan och invantar en av polismannen som skulle lysa med sin ficklampa i mitt face, precis som pa film, ni vet. 

- do you know why I have fallowed you the last 1 minute?
- no idea!
- you didn't stop for the stop sign over there (herregud! det ar ju inte som hemma att alla har stannar med alla fyra hjulen innan de kan passera en stoppskylt, nej har agerar man istallet som att en stoppskylt ar en vajningspliktsskylt, och sa gjorde jag. 
- i'm sorry (fett skraj)

sedan fragade han tusen fragor om var jag skulle, var jag kom fran, vems bilen var och vad jag hade gjort den kvallen och om jag hade druckit. arlig (fett DUM) som jag var sager jag att jag har halsat pa en kompis och att vi sedan gick till en klubb och att jag drack en ol tidigare den kvallen. HUR i hela fridens namn kunde jag gora det? allra framst med tanke pa att polismannen just har sett mina korkort och darmed borde veta att jag ar 20 ar gammal och inte ar tillaten att fortara alkohol pa nagot satt i det har landet. men med tanke pa att han nagra minuter senare slappte ivag mig utan att blasa eller nagonting sa kan man ju undra vem som ar dummast egentligen. jo, svaret faller nog pa mig i alla fall. faktum ar att jag hade en sjudundrans tur!



gick upp tidigt i morse for att ta med alyssa pa high school musical - the ice tour. det var forsta gangen jag sag en ice show sa det var trevligt! sag dessutom filmen ikvall med michael och alyssa, sa nu har jag koll pa vad amerikanska ung(dom)ar tittar pa medan vi i sverige ser bollibompa och skargardsdoktorn. 

image34


Kommentarer
Postat av: Nea

Hahha! Vilken tur du hade emma!
shhhhhhhhhhit, tänk om du åkt fast! Jga lovar jag hade besökt dig
finkan!!!=)

puss puss

2008-01-20 @ 22:53:17
Postat av: Anonym

Hahha! Vilken tur du hade emma!
shhhhhhhhhhit, tänk om du åkt fast! Jga lovar jag hade besökt dig
finkan!!!=)

puss puss

2008-01-20 @ 22:53:42
Postat av: emma

hahaha! jag tror snarare att de hade skickat hem mig... men da hade ju jag kunnat halsa pa dig istallet!

2008-01-22 @ 00:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0