jag hatar new york!

Elin, Times Square                                                                   Brooklyn bridge


Ett besok. Ett telefonsamtal. En double kiss. Sma saker som kan forandra en hel dag och far mig att inse vad jag kanske manga ganger glommer bort: fan vad jag har det bra! fan vilka fina manniskor jag omges av! 

Jag hatar NYC! var min enda tanke i sondags pa vag hem darifran. jag menade det forstas inte, hatet var mer riktat till tunnelbansystemet och dess knappa information om linjerna - vilket kanske i komination med min okunskap om systemet ocksa- fick mig att anlanda pa JFK:s flygplats en kvart innan mitt flyg lyfte. damen i disken ville forst inte ge mig en biljett eftersom jag inte skulle hinna med det, men ack ack, det gjorde jag! kutade forbi alla koer jag kunde se och kutade till min gate... dar jag kunde utandas och se att INGEN har gatt pa planet. tack gode gud!

traffade en man lordagsmorse som hjalpte mig att reda ut hur det dar med metrocard fungerar pa airtrains. sondagkvall traffar jag samma man nar jag ska ta airtrainet tillbaka till flygplatsen. vad ar oddsen? han fragade mig om mitt business card (thank god att jag inte har nagot, vad skulle dar sta: NANNY?) och sedan sa han, att om han skulle gissa var jag kom ifran sa skulle han gissa RUSSIA. okej att jag ar sjukligt forkyld, men han kan val inte mena att min accent, nagonsin, later rysk. jag har inte ens kollat pa det dar business cardet sen jag kom hem, aven om han verkade vara en sjyst kille som jobbar med hunger project sa far man ju dra en grans nanstans. vid pahopp ungefar.

det var riktigt roligt att traffa elin i alla fall! strosade pa 5th avenue, gick over brooklyn bridge, sag lite av chinatown och soho, akte hem till hennes vardfamilj och checkade laget i hennes hemstad. 

- inga av mina klader passar ju... Ooops! 




Kommentarer
Postat av: elin

Emma jag forsokte ringa dig flera ggr. Forstod att det var problem med tunnelbanan. men du hann till slut vad skont!! harliga bilde rhehe =) och bra citat det dar :D vi hors! kram

2008-01-30 @ 16:44:40
URL: http://elinee87.blogg.se
Postat av: ssofie

fina bilder! hoppas allt ar bra! jag ar i paris nu! folj mig pa min blogg om du vill! dar skriver jag allt! vi hors, kram vannen

2008-02-04 @ 14:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0