The nanny

Eftersom mina vardforaldrar ar borta den har veckan kommer en nanny varje kvall for att avlosa mig, sa att jag far nagra timmars vila. Hon ar sa himla, himla trevlig och vi pratar alltid sa mycket om allt mellan himmel och jord. Igar pratade vi om overvikt. Hon berattade att hennes systerdotter som var 14 ar gammal troligtvis ar sa overviktig att hon maste tappa 80 pounds i vikt for att hamna pa en nagorlunda normal vikt. 80 POUNDS! Snabbt avrundat ar det 40 kg! Hur sjukt ar inte det! Jag vet att det ar USA vi snackar om, men den bild av overviktiga manniskor som jag har sett pa tv sa manga ganger hemma, har jag inte pa langa vagar fatt uppleva under sex manaders tid har. Kanske haller sig dessa manniskor inomhus tills de far en chans att blotta sig for kameran? Jag har ingen aning. 

Idag berattade hon for mig att hon rakade doda sin egen hund. Hur kan man RAKA doda sin egen hund? undrade jag. Men det kunde man tydligen. Hunden hade legat under bilen utan hennes vetskap, sa hon hade backat over den. Sa himla sorgligt! Sen hade hon en hund som blev kidnappad... Nagonstans kanns det som att Gud sander henne nagot slags meddelande som hon borde tolka innan hon skaffar sin nasta stackare. 

Det hade varit kul om fler personer kommenterade mer! Kom igen, det ar val det minsta man kan gora? (Om nagon annan har samma problem som pappa verkar ha, sa klickar man pa Kommentarer nedanfor inlagget och sa skriver man dar. Det ar faktiskt inte svarare an sa).



Kommentarer
Postat av: Mickan

Är du i New York som Au pair ? (:

2008-03-28 @ 23:32:35
URL: http://lifeaccordingtomickan.blogg.se
Postat av: Jörgen

Hej Emma. För att hitta överviktiga amerikaner kan du åka till någon skitigt hak där dom säljer pannkakor med lönnsirap. När jag var i Florida i höstas besökte vi ett sådant ställe. Mer ofräscht finns inte. tannalösa överviktiga amerikaner i jättelika bilar. Sjukt. Njut av din tid i USA. Jag skulle gärna resa tillbaka. Ps jag rekomenderar varm West Palm Beach.

/Jörgen & Helen med kids

2008-03-29 @ 11:04:46
Postat av: Linnea

Hej!

Ursäkta förlåt men jag måste bara säga att jag skrattade när jag läste det där om hunden. Du vet att jag inte gillar hundar. Men ahhhahahah hur kan man köra över sin hund??? Haahha och sen blev den andra kidnappad. Hur komiskt var inte det då! En hund som blev kidnappad!´Hade kidnapparna utpressing!??? Ja allt kan väl hända i USA!!!!!

Kramar

Linnea

2008-03-29 @ 11:05:01
Postat av: emma

Vad kul att fa en kommentar fran slakten ocksa! Hej Jorgen med familj! Jag har faktiskt idag kollat upp resor till Florida. Det ser ut att kunna bli en i mitten av juni.

Saklart ar det ju lika kul att Linnea kommenterar som vanligt. Jag VISSTE att du skulle saga nagot liknande, jag tankte till och med kommentera det i bloggen, men det gjorde jag inte. Men det gjorde ju du istallet sa...

Men det ar okej, till och med pappa tyckte att det var komiskt med hunden :P

2008-04-01 @ 23:59:08
Postat av: Emzz

Hallå emma, jag vågar ju inte strunta i o skriva något när du skrivit så.. Är inne här o spanar ibland ju :)
Hoppas du har det bra!

2008-04-06 @ 15:05:38
URL: http://therealemzz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0