Viva la Mexico!

image142

Oj, oj, oj vilken resa jag och Karin har varit med om! I torsdags i forra veckan satte vi oss pa flyget pa vag till Mexiko for en fem dagar lang semester, utan den blekaste aning om att det nagonsin kunde bli sa roligt som det faktiskt blev. 

Hotellet vi bodde pa visade sig vara en riktig hojdare. Nar vi slog upp gardinerna i vart hotellrum mottes vi av en hisnande utsikt: korallblatt vatten, palmer och langa, vita strander. Ah, det var sa fint! Det var ratt sa trevligt att sola och bada dar varje dag ocksa. Hotellet hade dessutom aktiviteter varje dag. Jag spelade till exempel beach volleyboll och Karin gick pa sin vattengympa (med sensuella inslag). 

Jag kopte ett paket i vilket jag kunde aka Jetski, aka pa en Joungle tour och Parasailing. Karin bestamde sig for att bara gora Jungle touren. Den visade det sig var ocksa den roligaste! Jag och Karin delade en bat och akte tillsammans med en grupp pa 5-6 batar ut pa en 35 minuter lang fard tills vi fick kommando att stanna. Dar skulle vi prova den snorkelutrustning som vi hade med oss. Det var sa himla, himla haftigt! Vi dok over korallreven och fiskarna simmade runt omkring oss, sa nara att vi ibland kunde kanna dem mot var hud. Som tur var hade vi med oss en undervattenkamera, sa fina bilder finns forhoppningsvis att vanta. 

Parasailing var val mer trevligt an spannande och roligt. Jag satt uppe i luften, utan att vara fastspand, och tittade pa den fina utsiken over Cancuns strandremsa. Eftersom jag var sjalv fick jag ju passa pa att ta bilder pa mig sjalv dar uppe, halvskraj over det faktum att jag inte ar fastspand och "tank om vinden vander upp och ner pa min sits". 

image143



- Vi kanske kan ta pa Mario
- Men Mario kanske vill ta pa oss

- Vad ska vi ta pa?
- Vi kan val ta pa varandra?

(sager vi som tur med med kameran i hogsta hugg... aven  om det lat som annat)

I fredags kvall var vi ute och svirade igen, har i Rochester nu. Forst kom Kristien och Christelle hem till mig och at tacos, sen stack vi till Mythilis for att forfesta lite. Slutligen akte vi downtown och till SOHO. Det var forsta gangen pa stallet som jag hade hort skulle vara ett ghetto. Det tyckte jag inte alls att det var. Vi hade jatteroligt! Herregud! Alla var sa glada och dansade och pussades och kramades som aldrig forr. Den kvallen far ga till historien som en av de basta partykvallarna nagonsin!

image150

Just det, tva latar med Mexiko-stampel:

Timbaland-One
Leona-Bleeding love

Nu har jag varit har i over 7 manader. Varje vecka, varje manad gar sa forbannat fort och jag ar helt overtygad om att sommaren kommer att vara forbi snabbare an vad jag nagonsin kan forestalla mig. 

Det hade varit kul om ni skrev en kommentar om vad som hander hemma i Helsingborg. Nagra forandringar, stora nyheter eller bara nagot roligt skvaller? 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Aaah, va harligt det lat och ser ut. Skulle vilja prova pa parasailing aven om det lat lite laskigt att inte sitta fastspand. Tank om man ser en haj nere i vattnet och plotsligt ramlar i 0o

2008-05-05 @ 02:45:29
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Jessica

Heeej Pörs :)
Träffade din bror ute i helgen, dock förnekade han bestämt att han var din bror ;) Haha.
Här hemma händer det inte alltför mycket, jo våren har kommit (äntligen) och jag fick vg på min sista tenta :) Underbart.
Ha det superbra!
Kram

2008-05-05 @ 15:09:41
Postat av: marre

tjenare emma!
det låter som att du har det toppen:D fan vad nice det låter med snorklingen!!
det är kul att läsa att allt har förändrat sig sen vecka 1, då ville du ju bara hem igen..
Saknar dig massor här hemma i hbg! här är det jätte fint väder för att vara här:D
jag vet inte om här händer för mkt.. jag kommer nog att hänga en del på smaka i sommar i och med att min bror har tagit över restaurangen. annars är helsingborgs sig likt, fast våren är här och då är det mkt folk som är i rörelse o det är inte helt fel. dom bygger nya lägenheter på bruksgatan nu..
ha det toppen gumman så hörs vi=)
pusskram

2008-05-07 @ 19:23:50
Postat av: frida

hej emma jag vill bara att du ska komma hem.Men det värka så skönt att vara där du är så jag önska jag kunde komma till dig i stälet.Det är jobbit i skolan vi håller på med tema det är så trist tur för dig som inte går i skolan.man ska skriva fem epåker (istiden bondestenåldern bronsåldern jägarstenåldern järnåldern)Men jag är klar nu det är så skönt.Matten går åkså bätre och stavigen.Men jag vet ej riktit med mina kompisar,Alle stör jag mig på,liksom på den hon är så jag tror att det är bäst att jag inte ska va med hene mer jag vet ej,men jonna är just nu med molly så jag kan bara vara med alle,jag tänker på om jag gorde fel när jag sluta vara med paulina,men om jag är med paulina vill inte jonna vara med mig och jag vill inte vara med alle, jag vill bara hon ska gå men hon bara kommer i gen jag vet inte heller om jag gorde rätt när jag inte ville vara bästis med nathalie,men jag vill ju vara bästis med jonna men nathalie är inte med nån anan hella tiden så man måst vara med nån anan hella tiden.Är jag bästis med nathalie så kan jag vara vän med paulina men om jag är bästis med jonna (som jag vill)så måste jag vara med alle och inte vara med paulina,Men jag vill inte vara med alle så jag vet inte vad jag ska göra jag önska jag hadde en vän som inte var inblandad i allt deta.Som jag kunde litta på
så nån kunde jälpa mig men jag kan väl inte bara säja till Alle att jag inte vill vara med hene mer det är taskit.hej då kram från lilla syster

2008-05-07 @ 21:11:11
Postat av: frida

hej emma igen du är den bästa storasystern man kan ha jag saknar dig jette myket kan du inte komma hem snart men jag hade hellre åkt till dig,HRJ DÅ VI ses snart bay kram kram lilla syster

2008-05-13 @ 16:22:01
Postat av: Marie-Louise

Hej Emma, nu har vi firat Halloween over hear.Jag blev hemsökt spöke o demoner. För att bryta förtrollningen skulle jag ge mig ut i mörkret med endast en mycket liten ficklampa, en flaska trolldryck en kladdig lapp o stövlar. Ut i mörkret följ ljusen löd rösten jag hört. Efter mycket letande hittade jag till sist spöket som skulle leda mig till slutetappen. Ett kusligt ställe med vajande palmblad. Fy vad kusligt. Du kan tro att Frida är bra på att hitta på historier. Nu väntar vi på en spännande Halloweenberättelse från staterna. Många kramar från oss här hemma

2008-11-05 @ 23:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0