Iklädda traditionella kläder

Igår hade vi fest nr 2 här på LEHO:s kontor! I torsdags hade vi en avslutningsfest för att avsluta ett fyra år långt projektsamarbete med den franska org Geres och fem lokala NGO:s. LEHO bjöd på mat och rum, men chefen på LEHO, Mr. Deen, tyckte att den franska org höll så pass mycket i underhållningen att det liksom inte kändes som att det var LEHO som höll i festen. Så vad gör han, jo han bestämmer sig för att arrangera en ny fest 2 dagar senare. En fest TILL Geres, där LEHO inte bara står för mat och rum utan också ser till att folk dansar. En helt annorlunda fest alltså.
 
Dagen till ära tyckte han att alla skulle vara uppklädda, så personalen hade varit iväg på marknaden och köpt traditionella ladakhiska dräkter till mig och Moa, så att vi också skulle kunna vara fina. Elektriciteten dog när vi höll på att klä på oss och ingen helspegel har vi så det var svårt att veta hur man såg ut. Med pannlampa på huvudet försökte vi titta i spegeln och sätta lite rouge på kinderna. Det var svårt i motljus. (-Du måste säga till om jag ser ut som en clown sen). Jag kände mig lite obekväm till en början, mina bröst var lite större än klänningen så jag fick hålla ihop det bäst jag kunde... tills någon äntligen hittade en säkerhetsnål. Då kändes det bättre. Riktigt bra faktiskt. Skönast var de obligatoriska underkläderna: 
 
 
Jag kände mig som alladin. En härlig känsla. 
 
 
De allra flesta dansade också till indisk populärmusik, det är mycket twistande med händerna, lite stegande fram och tillbaka med fötterna, men för tjejerna ändå rätt sansad dansstil. Moa fick mycket beröm för sin dans, hon hade fått till twisten tyckte dem.
 

 
 
Festen avslutades med gruppbild. Här nedan står jag, Tarshin, Moa och Konchok uppradade. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0