Lista på livet

de senaste 3 veckorna:

1.     Den 16:e december avslutades äventyret uppe i Ladakh och vi begav oss till Delhi.

2.     Där väntade mittmöte med de andra praktikanterna och Tobias från Framtidsjorden. Jag fick en kulturkrock och var mestadels sur och osocial.

3.     Efter det väntade 2,5 veckas semester. Ak kom över och reste tillsammans med mig/oss. Vi stannade i Delhi några dagar, därefter drog vi till Varanasi och firade jul, sen drog vi vidare till vår efterlängtade destination: Rishikesh.

4.     Rishikesh var helt fantastiskt! Det var mycket hippies, många trevliga kaféer och restauranger där hippiesen hängde och åt supergod västerländsk mat såsom potatismos och pizza. Det fanns mycket ashrams, möjligheter att utöva yoga, meditation, vandra i berg, promenera längs Ganges, göra white water rafting, mm. Det var en ren och stillsam stad- perfekt för naturälskare eller den som behöver en paus från övriga Indien. Vi njöt verkligen.

Men jag har fortfarande inte kommit över min kulturkrock (hur länge kan en sån vara egentligen?). Det är förstås väldigt jobbigt att vara så frustrerad på en hel kultur. Framför allt tar det mycket energi och det leder inte till något gott, förutom att jag så småningom kanske anpassar mig då. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0