Next station, please!

Jag hade tydligen sagt: Next station, please! i sömnen. Och nu är det klart - nästa station i mitt liv kommer att bli Rochester, NY.

Det gick snabbt! Det tog en vecka från det att jag skickade in mina papper tills det jag fick min familj. Jag blir nervös och skakig i hela kroppen av bara tanken på att det rätt så snart faktiskt bär av. Om drygt en månad är det tänkt att avresan ska äga rum. Innan dess måste jag: gå på en allmän hälsokontroll, skicka in utdrag från mitt brottsregister, åka till Stockholm och amerikanska ambassaden för att fixa visum, fixa en översättning av mitt körkort... Sen packa, säga hejdå till alla osv.

Jag är glad på nåt sätt för att jag verkligen kommer att komma iväg, även om inte detta är resan jag har drömt om att göra. Samtidigt är det en sorgsen situation jag har satt mig i. Jag pratade med Kotten och Linnea om det igår och det var sjukt jobbigt. Mina fina!

Men fan! Det är nu jag gör valet. Jag kan inte låta mig påverkas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0